Eerste dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Roijen - WaarBenJij.nu Eerste dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Roijen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Sydney

Door: lars roijen

Blijf op de hoogte en volg Lars

16 September 2014 | Australië, Sydney

Rond 7 uur smorgens arriveerde we met zijn alle op het vliegveld van Sydney.

Allemaal harstikke gaar wachten op een shuttle busje dat ons naar het Wake-up hostel ging brengen. De chauffeur was een aziaat die "surprise" chagarijnig was.

Al rond rijdend kregen wij onze eerste indruk van Sydney. Er was helaas nog niet veel te zien dus begonnen de belgen maar allemaal auto merken en modellen op te noemen. Nou ik heb niks met auto's maar ik ben er van verzekerd dat ik na deze reis alle modellen ken. Opel is hier ook geen opel maar Vauxhall, just so you know. Ik kan overigens na deze trip ook zo in de bouw werken. Mijn drie companen werken hier namelijk in en discussieren vaak over bouw structuren en van alles en nog wat over bouwen.


Wake up!... Hostel. Het is nu 7:30 en om 12 konden we pas inchecken, klote. Als groep zijn we toen gaan eten. Even vooruitspoelen... Brr ttt brrr hsttt... Ingecheked en ik lag alleen op een kamer met 5 andere mensen. Kamer 504 en ik kreeg een beetje een "voetbalkamp gevoel". Ongemakkelijk deed ik de deur open en zag dat er dus 6 bedden waren. Ik maakte kennis met een meisje uit Londen. Zij was erg aardig en bood mij al meteen eten aan, nou dan heb je mij dus al binnen.

Verder lag er een koppel uit wales, Die bleven de hele dag op de kamer. Verder nog twee britten. Een daarvan immiteerde iedere avond een kettingzaag, als je snapt wat ik bedoel. 


De eerste dag zijn we langs gegaan op het kantoor van World Travel Company. Dit bureau is een uitvalsbasis om werk te regelen, activiteiten, internet etc.

Zij hielpen ons met een bankrekening bij de commonwealth bank, australisch nummer en allerlei andere dingen. Donaties kunnen overigens op mijn australische rekening gemaakt worden, ik zal in een volgend verhaal mijn rekening vermelden (geintje natuurlijk).


Op de zaterdag avond was er een beerpong competitie. Kijk maar eens op youtube als je dit spel niet kent. 

Het hele hostel zit vol met mensen van over de hele wereld. Er zijn 8 verdiepingen met 20 kamers per verdieping en 6 bedden per kamer. Heel druk dus maar erg leuk, het gevoel is een beetje dat van een frathouse. Een studentenhuis maar dan op zijn amerikaans, erg leuke ervaring om mee te maken. Twee stopcontacten per kamer, het is dus vechten om een stopcontact. Je telefoon of tablet ligt wel open en bloot op je kamer, soms dus ook als je weggaat en dat vind ik niet zo'n prettig idee.


Zondag hebben we de tourist uitgehangen. Met zijn vieren hebben we de perry naar Manly beach gepakt. Dit gaf ons een prachtig beeld van de sydney skyline en natuurlijk harbourbridge en opera house. Op facebook staan al wat foto's. Op de terugweg rond 18:00 zaggen wel al varend de zonsondergang. Ondanks dat het hier officeel nog winter is, was het toch al zo'n 24 graden.


Maandag moeten we het wake up hostel. De de maandag hebben we dus gezocht naar een backpackers hostel waar we de komende week kunnen verblijven. Dit is gelukt. Voor 201 dollar pp hebben we de komende 6 nachten een bed. Tijd genoeg om te plannen wat we de komende tijd gaan doen. Het huidige plan is om met ons vier een 4x4 te huren met campeerspullen erbij. Dit kan hier vrij gemakkelijk en er is een terugkoop garantie. Na volgende week gaan we eerst een week op surfkamp , een geweldige ervaring lijkt mij. Check! Daarna  pakken wij een overnight bus of train naar melbourne om daar twee maanden te gaan werken. De details moeten nog worden uitgewerkt, maar waarschijnlijk hebben we al een werkplek met ons vier voor die tijd. We zullen daar dan ook een appartement huren. Zo kan de australische rekening wat gespekt worden.


Zondag staat er iets heel moois op de planning. De australische versie van het nederlandse hardstyle feest Defqon 1 staat dan gepland. Als nederlander kun je gratis toegang verkrijgen tot dit feest. Er is wel een verplichte donatie van 50 dollars maar dat is niks in vergelijking met de 170 dollar die je normaal betaald. Positieve discriminatie dus heujjjj.


Op dit moment als ik het laatste stuk aan het schrijven ben lig ik in ons nieuwe hostel westenend. Met drie belgen, een chileen (juan) en een chinees/duits meisje (laura). Het klinkt als het begin van een hele slechte mop. Cheers mate!



Antwerps voor beginners

Zievereir = je lult

Zwaanst na ni he= lul nou niet he

Gerief= spullen

Potdicht= ladder zat

daarm= stoned of zat

Bleiter= een janker

Doe de blaffetuur naar beneje= doe de roluiken omlaag

Briké of allemeur= aansteker

Bataclan = grote groep

Dorake doen = omgeving gaan verkennen


  • 16 September 2014 - 19:17

    Brother From Another Mother (Flip):

    Haha prachtig die Belsje!! Amuzeer diech mer good daor en alvas veul plezeer op DefQon.o1! Tot skype/whatsapp

  • 19 September 2014 - 10:30

    Wilma:

    Ha die Lars, leuke groep zo te horen en je Belgs gaat met sprongen vooruit,haha. Gaaf met zo'n 4 wheel drive te gaan rijden en te kamperen, enjoy en blijf veel verhalen vertellen, wij volgen je, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lars

Ik sta want ik Sydney

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 7604

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 27 Juni 2015

backpacken

10 Februari 2015 - 10 Maart 2015

Nieuw Zeeland

10 September 2014 - 31 December 2014

Australië

12 September 2014 - 13 September 2014

Singapore

12 Juli 2013 - 24 Juli 2013

Turkije

10 Juli 2012 - 24 Oktober 2012

Bulgarije

Landen bezocht: