laatste dagen Sydney en surfkamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Roijen - WaarBenJij.nu laatste dagen Sydney en surfkamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Roijen - WaarBenJij.nu

laatste dagen Sydney en surfkamp

Door: Lars Roijen

Blijf op de hoogte en volg Lars

29 September 2014 | Australië, Sydney

Na een paar enerverende eerste dagen Sydney, waar ik verder niet te diep op in ga, zijn we donderdag met een groep naar de blue moutains gegaan. Lekker vroeg opstaan om opgepikt te worden door een busjes met 22 man. Voor zo'n 100 australische dollar zijn we onderweg.

We maakte kennis met onze chauffeur genaamd Smokey, ja Smokey en het stond ook op zijn jasje. Hij valt het best te omschrijven als de buschauffeur van de langst lopende amerikaanse televisie serie de Simpsons. Lang haar, gekruld als schapenvacht, een echte ozzie. 

Het was dik twee uur rijden voordat we stopte in een klein dorpje. Hier was de mogelijkheid drinken en eten te kopen. We hadden hier ook de kans Smokey wat beter te leren kennen en al snel raakte we aan de praat. Een vriend van hem zocht backpackers om voor hem te werken. Wij waren natuurlijk erg geïntereseerd en al helemaal toen we de details hoorden. Drie maanden werken, vijf dagen in de week en zo'n 9 uur per dag leverde 20.000 dollar op! Tevens telde alle dagen mee voor je tweede visum aanvraag, waarvoor je drie maanden een bepaald soort werk moet doen (denk aan plukken, boerderei werk etc.). Dit hield dus in dat als we dit zouden doen we voorlopig niet hoefde te werken en als we wilde al genoeg dagen zouden hebben voor een tweede visum aanvraag. Helaas hadden we al plannen gemaakt om naar Melbourne te gaan om daar te gaan werken, maar we houden deze optie zeker open. 

De Blue Mountains is een prachtig natuurgebied natuurlijk. Wat zijn naam dankt aan een of ander stofje dat een of andere plant afgeeft en daardoor lijken de bergen blauw. Interessant!

Een aantal watervallen en veel trappen later kwamen we bij de "drie gezusters". Dit is een rotsformatie die wat weg hebben van drie forse vrouwen, een bekend plaatje. Het verhaal erachter vind ik interessanter. Als kind groeien wij op met sprookjes die ons een moraal meegeven. Zo verteld roodkapje ons dat je niet in het donker alleen het bos in moet en dat je nooit je oma moet vertrouwen (je snapt het wel haha). Nou de aboriginals gebruiken hiervoor dingen die zij in de natuur zagen. Het verhaal van de zusters kende meerdere variaties onder de aboriginals. Het komt er op neer dat de zusters niet naar hun vader luisterde en daarom in steen zijn veranderd. Moraal: luisteren naar papa. Ik persoonlijk zal dus nooit in steen veranderen.


De voorlopig laatste week Sydney verbleven we in het Westend hostel (nomads). Het was daar allemaal laten we zeggen niet zo proper. De vloer van de receptie plakte bijvoorbeeld en de rest van het gebouw kon wat renovatie werk gebruiken. Maar alles bij elkaar prima te doen. Ik lag met de drie belgen, een Chileen (genaamd Juan) en Tommie op de kamer. De laatse is een dj uit californië, daar kom ik zo op terug. Eerst even naar Juan, geweldige kerel. Hij had voordat hij ons leerde kennen volgens mij nogal een rustig leventje. We hebben veel met hem opgetrokken en we zijn het er over eens dat we toch wel gehecht zijn geraakt aan hem. Mocht ik ooit naar Chille gaan dan heb ik alvast een slaapplek en andersom ook hij bij mij. Juan heeft veel humor en we vertelde veel over het leven. Het is geweldig om nieuwe mensen te leren kennen en ik hoop dat we hem ook nog gaan tegenkomen tegen de tijd dat we de east coast gaan verkennen. We houden contact!

Terug naar Tommie die de meest gekke dingen voor elkaar krijgt. Zoals ik jullie al vertelde ben ik zaterdag 20 september naar defqon geweest. Tommie is een dj die voornamelijk deephouse draait. Typical Tommie is zijn dj naam en hij is vooral in Californië bekend. Als je zijn naam googled vind je van alles over hem. Op de een of andere manier heeft hij een artiesten kaart geregeld voor Defqon 1. Tijdens het feest kwam ik hem tegen en hij sprak me aan. Hij zei: "I will get you backstage, follow me". Ik achter hem aan natuurlijk. Hij begon een heel verhaal te vertellen en ik stond er met mijn warmloop shirt van het Nederlands elftal en mijn Nederlandse vlag. "He is my manager", ik: "yes, I am his manager". De security keek een paar keer met een schuin oog maar lieten mij gewoon door. Ik was backstage op Defqon Australia! Overal artiesten, geweldig. 

Thank you Tommie!


Surfkamp

Maandag morgen vertokken we met +/- 100 man richting surfkamp australia! met een dubbeldekker bus was het ongeveer 2 uur rijden. Het Surfkamp bestond uit allemaal zomerhuisjes waarvan de voorkanten op een binnenplaats uitkwamen. De binnenplaats was overdekt en er stonden picknicktafels. Je had verder een rokersruimte en een wetsuit area. Het geheel was aangekleed met surfborden en van alles en nog wat. Ik lag in een hutje met drie belgen en nog drie hollanders. Waarvan er een ook Lars heet, er waren dus drie Larsen in een hut. Dit zorgde soms voor de nodige verwarring. 

Maandag hadden we onze introductie en maakte we kennis met de surfleraren en de mensen die op het kamp werken. De hoofdverantwoordelijke was Shayne Sutherland. Ik ga een poging doen hem te omschrijven, je kunt hem ook vinden op mijn facebook. Hij is een geweldige kerel, altijd een lach op zijn gezicht en super relax. Hij is de typische Australische surfer. Op het kamp werkte verder vier Nederlanders, wat local ozzies en mensen uit diverse landen. 

Er werden twee groepen gemaakt en je had zo iedere dag een vroege en late groep. De dagindeling zag er als volgt uit. Twee keer twee uur surfen, breaky/lunch/dinner en tot 22:00 mocht er geluid worden gemaakt. Erna moest je naar het strand wat heerlijk was ' s avonds met een geweldige sterrenhemel. De naam van het strand is 7 mile beach. 

Het surfen ging mij uiteindelijk vrij goed af. Na een week surfen kan ik toch al vrij aardig op mijn bord staan. Je leert buiten het surfen ook de levensstijl die erbij hoort, wat betekend: chille en relaxen! Daar was ik nog beter in.

Op woensdag hadden we een flinke bbq aan de gang met op het menu: broodjes worst. Nu waren er nogal veel worsten gemaakt en er bleven er dus veel over. Shayne riep: who thinks he can eat 15 sausages! En ik riep natuurlijk met mijn grote mond: I can! Het laatste record stond op 13 en ik kan jullie met trots mededelen dat ik dit verbroken heb hahah. Degene die mij kennen zullen nu wel hard lachen en ik wil even via deze weg sorry zeggen tegen mijn moeder. Ik zal me vanaf nu gedragen. Ik heb er wel een biertje mee gewonnen en wat grappige bijnamen zoals jullie kunnen voorstellen. Vul zelf maar in.

Tijdens surfkamp heb ik veel nieuwe mensen ontmoet. Die gelegenheid is er omdat je met een grote groep een week samen optrekt. Je kon 's avonds en overdag zo aanwijzen wie brits was bijvoorbeeld, die stoppen niet met drinken namelijk. Tijdens de week konden we het vooral goed vinden met een groep Zweedse dames. Erg leuk:)

Je kon ook zo spotten wie de surfleraren waren. Blonde haren, brons omhulde lichamen, adonissen je kent het wel. Maar allemaal heel vriendelijk en oprecht geïntereseerd. Heel relax allemaal, no worries. 


Twee maanden voordat wij naar surfkamp vertrokken was er bezoek van een voor veel mensen bekende Amerikaan. Steve-o! Van Jackass was er op bezoek. Bekijk zijn video en je krijgt een indruk van het surfkamp. 


Volgende halte Melbourne! Een nachttrein van 12 uur, jesus. 



Juan grappen:

. Juanita

. Juan direction

. Takes Juan to know Juan

. Juan step at a time.

. Juan's in a lifetime

. Juan's you go black you never go back

. Defqon Juan

. I know you Juant it


Svensk ordbok ( oedboek)

Hello -Hej

How are you doing - hur mår du (huur more du)

I am fine - jag mår bra (jag more bra)

You have beautiful eyes - du har fina ögon (duw har fina ogon)

Yes -ja

No -nej

Goodmorning- god morgon (goet morgon)

Goodnight- god natt (goed natt)

Sleep well- jag är kåt (jag er koewt)

Du är vacker- you're beautiful (du eur vacker)

Du har stora bröst- you have big boobes (du har stora brust)

Nice as- snygg röv (snieku ruv) 

I am happy every day- jag runkar varje dag (jag runkar varje dag)

Fuck u - knulla dig hårt

Would you like a drink- vill du ha min håriga pung (vill du ha min horega pung) 

Can i come with you?- får jag följa med dig ? (Four jag fulja med dig)


ett

Två

Tre

Fyra

Fem

Sex

Sju

Åtta ( otta)

Nio

Tio


Ik hoop dat het zweeds allemaal goed is, ik had het idee namelijk dat mijn zweedse leraressen mij een beetje aan het pesten waren hahah.


Ozzie, ozzie, ozzie, oi oi oi



  • 29 September 2014 - 09:36

    Flip:

    Haha diech maaks get mit daor he, werderum weer un leuk verheulke!
    Binnekort mer eve Skypen, zulle un haop mier details bij huure haha! Cheers mate xx

  • 29 September 2014 - 10:31

    Merian Houben:

    Hoi Lars,

    Eindelijk weer een update van je, heerlijk om te lezen hoe je bent aan het genieten. Nu nog een actiefilmpje van jou op de surfplank.., ik ben stikjaloers man, hihi. Cheers mate...

  • 29 September 2014 - 18:40

    Hurmano:

    leuk om dit te lezen Lars, doei xx

  • 02 Oktober 2014 - 12:37

    Daisy:

    Zo te zien heb je het prima naar je zin, leuk om te lezen allemaal! Veel plezier nog! x Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lars

Ik sta want ik Sydney

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 7606

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 27 Juni 2015

backpacken

10 Februari 2015 - 10 Maart 2015

Nieuw Zeeland

10 September 2014 - 31 December 2014

Australië

12 September 2014 - 13 September 2014

Singapore

12 Juli 2013 - 24 Juli 2013

Turkije

10 Juli 2012 - 24 Oktober 2012

Bulgarije

Landen bezocht: