kia ora new zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lars Roijen - WaarBenJij.nu kia ora new zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lars Roijen - WaarBenJij.nu

kia ora new zealand

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

10 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteravond nog flink feest gevierd en afscheid genomen van Andi, Sassi, Lukas, Wouter en alle mensen van het hostel (mn. Nigel, Sam en Heidi). Na een half uur slapen, medium Lars wat langer want die gaat meestal om 12 naar huis, moeten we ons haasten voor de shuttlebus van 6 uur. Met allebei een gigantische kater, honger, dorst en een chagarijnige shuttlebus chauffeur de bus in. Half uurtje rijden naar het vliegveld van Sydney. De shuttlebus moet betaald worden maar we proberen stiekem weg te sneaken helaas lukt het niet (schmiecht 0 - 1 verkeerde been uit bed man). Het vliegveld van Sydney heerlijk, wat houd ik toch van dat hele incheck gedoe en tas controle en nee dat is niet sarcastisch. Het voelt alsof je op een missie gaat. Medium Lars vindt het wat minder leuk en zoek de eerste wc waar zijn maaginhoud in verdwijnd. Het vliegveld ademt gewoon stress, alles is zo streng en je krijgt duizenden vragen. Je kent het wel bordersecurity van tv. "Klopt het dat je in frankrijk woont", nee. "Is 3 maart je geboortedatum" nee. "Wat ga je in New Zeeland doen?" Flink kakken (oke ik zei hier reizen) en voor de opmerkzame lezer het was in het engels natuurlijk. Allemaal scans je wordt gewoon automatische nerveus, je hebt toch angst dat ze die zak cocaïne vinden.

Het was gelukkig maar drie uur vliegen want ik begon me langszaam ook wel slecht te voelen hoor. Lekker een filmpje gekeken en wat friends afleveringen. Rond 2 waren we dan in Auckland, we namen nog zo'n 2 uur mee. We hadden twee dagen geboekt in Nomads. Een overvloed aan hollanders (waar ik over het algemeen niet zoveel mee heb) waren aanwezig in dit hostel. Snel naar het belgisch biercafe want we hadden honger en dorst. Het was als een diamant in een hoop stront. Jupiler! Wat een verademing na al dat water bier in Australië. Bovendien hadden ze ook nog eens stoofvlees en frieten op de kaart. Burjjj doe mij er maar een. Helaas niet zo goed als die van oma of mam maarja je kunt niet alles hebben.

Na een dag bijgeslapen te hebben kregen we een berichtje van Gavin (de man van Melbourne waar we een week hebben geslapen) hij was ook in Auckland. Helaas waren we die dag net vertrokken en konden we niet met hem treffen wat ik wel erg jammer vond.

We hadden eigenlijk helemaal geen idee wat we allemaal wilden doen in nieuw zeeland. Voor Australie hadden we ons goed voorbereid dat was hier wat minder. We kregen de tweede dag een app bericht van Vanessa en Loïc, zij waren ook in Auckland. Het was erg leuk ze weer te zien en onder het genot van een kan jupiler hebben we bijgepraat. We besloten ook om met vier het noorder-eiland samen te reizen:)

Veel mensen in Nieuw Zeeland huren een busje en trekken zo door het land. Dit paste helaas niet in ons budget. We hadden via mensen in het hostel gehoord over de "mana bus". Een goedkope nieuwe manier van reizen. Gemiddeld kost een kaartje 6 dollar over afstanden van Maastricht naar Eindhoven, goed te doen dus.

kiwi experienxe waitomo caves, blackwater rafting, hobitton

budget

Mana bus 4 dollar hamilton

Presidenten in de bus

Plannen maken voor noord eiland

Hamilton auto huren en waitomo caves

Lord of the rings kijken loic vanessa

Manua bus naar turanga voor 6 dollar. Hostel appletree backpackers. Rustig huis. Snachts lopen 35kg bepakking. Rum, kaarten, kampvuur. Carnaval. Twee nachten tenten. dochter bazin, jessica tour. Mount macanou ofzoiets beklimmen. Surfen. Kayakken. Bus smorgensvroeg via hamilton naar rotorua. Stank rotte eieren. Prachtige geisers vulcanishe grond.

Rotorua sporten langs het water.

Auto huren in rotorua. Waiotupa thermal wonderland.

lady knox geiser. Veel dampende gaten. Letterlijk putlucht rotte eieren

Hobbiton geen tour geboekt

Hobbiton tour geboekt voor dinsdag verjaardag

Reizen naar taupi mana bus

Tangoriro cross

Wellington movie set, zitten op het hondenhuis van Peter Jackson

Wwoof. Wegen scheiden

Wellington hostel waterloo, backpackers nomad

11 uur mana bus in de nacht naar auckland

Nomads fat camel

Til en luca

Bijslapen

Sebastiaan en adam

beerpong

Mt eden met julia

Opstap vliegen vlieg missen en dan sydney